Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Kardan - vůle

Více
10 roků 3 týdnů zpět #7 od Zajda
Odpověděl Zajda pro téma Kardan - vůle
Tome, nebyl jsem u Sokola. Měl jsem v práci nějaký šrumec a musel jsem odjet do Jihlavy. Určitě tam zajedu, musím je to v mém zájmu.

Tomas71 napsal: Tak Zajdo, jak jsi dopadl u p. Sokola?

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
10 roků 1 týden zpět #8 od Petrex1.
Odpověděl Petrex1. pro téma Kardan - vůle
Jen tak pro zajímavost pánové....jestli pak víte jaký olej máte v kardanu....zejména ti z hučícím kardanem. :ohmy: :ohmy: Nejlepší ( a doporučuje se ) je prý Motorex.

Ale nevím zda Motorex Prisma ZX 75W90 za 451,- Kč litr a nebo Motorex Gear Oil Hypoid 80W90 za 285,- Kč. litr. Musím dát dotaz do Triumph Olomouc p. Ševčíkovi co tam dávaj. Vím.... že mám Motorex ale nevím přesně jaký.

Vedl jsem na toto téma asi hodinovou diskuzi letos na výstavě v Bratislavě s jedním rakouským prodejcem Adventure motocyklů, něco jako u nás je 2B moto z Trutnova, prodává jak BMW, tak Triumph, KTM Adventure atd... ( uměl velmi dobře slovensky tak jsme si suprově rozuměli ). Zabýval se.. mimo jiné...i opravami a repasí kardanů na všechny možný značky motocyklů. Sami si udělali nezávislé testování olejů do kardanu a převodovek. ( opotřebení, teplota, atd...ať to zkrátím měřily prostě všechny parametry co se dají změřit...)

Vítězem " jejich" testu se stal právě Motorex, ale zapoměl jsem už to označení :( :( Nicméně mi sdělil, že některé oleje jsou pěkné sračky, až je to samotné překvapilo, a můžou napáchat v kardanu pěknou neplechu. Jinými slovy...obrovský rozdíl v kvalitě......Tak co ...jaký olej máte v kardanu vy ???? ......pokud to víte. PIŠTE :) :) :)

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
9 roků 11 měsíců zpět #9 od MEX
Odpověděl MEX pro téma Kardan - vůle
V příručce píšou o oleji do kardanu toto :

Naplňte hypoidním plně syntetickým olejem 75W/90 specifikace API GL5, jako je např. hypoidní Castrol SAF-XO, po dolní okraj plnícího otvoru. Zátku plnícího hrdla zašroubujte zpět a utáhněte momentem 25Nm.

Tudíž bych volil asi tu první variantu .

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
9 roků 11 měsíců zpět #10 od Petrex1.
Odpověděl Petrex1. pro téma Kardan - vůle
Tak, tak....mám tam Motorex Prisma 75W/90 plná syntetika.... :) :)

Mex napsal: V příručce píšou o oleji do kardanu toto :

Naplňte hypoidním plně syntetickým olejem 75W/90 specifikace API GL5, jako je např. hypoidní Castrol SAF-XO, po dolní okraj plnícího otvoru. Zátku plnícího hrdla zašroubujte zpět a utáhněte momentem 25Nm.

Tudíž bych volil asi tu první variantu .

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
9 roků 11 měsíců zpět #11 od lubin
Odpověděl lubin pro téma Kardan - vůle
Nazdar chlapi. Jsem tu poprvé, proto ten pozdrav. K vůli "kardanu" bych napsal toto. Při zařazené jedničce cca.4-5 cm na obvodu kola u mě. Mám najeto 10tis.km. Tedy moje zkušenost se nevymyká průměru v diskusi. Ta čtvrtotáčka je podivná, rozhodně to není obvyklé, čili poptat se v servise.
Chtěl jsem ale napsat, že to co tady popisujete není vůle "v kardanu" , ale ta "vůle" vzniká až za kardanem směrem k motoru, rozhodně až v soukolí u motoru, kde se kardan napojuje, nebo spíše to bude součet všech vůlí až po kliku, kdy konečným odporem vlastním je komprese, spolu , již na klice s velmi strmým poměrem otáčení klika versus kardan.
Vůle v kardanu samotném, tedy od vývodu z motoru přes kyvku a zpětný převod na kolo je minimální, cca.2-3 mm na obvodu kola.
Čili neplést tyto dvě věci dohromady.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
9 roků 11 měsíců zpět #12 od Petrex1.
Odpověděl Petrex1. pro téma Kardan - vůle
No vidíš....k čemu je dobré tohle fórum. :) :) Krásně jsi to popsal a vysvětlil. Musím se přiznat, že osobně jsem kardan rozdělaný neviděl, tak ani nemám šajnu, jak to všechno vevnitř funguje a běhá. :woohoo: :woohoo: .

Jen čekám až někdo,.... kdo má hlučnější kardan navštíví servis a dá info....v čem může být chyba :side: :side: Popř. co mu na to v servise odpověděli. Já mám zatím najeto necelých 15 000 km.... a kardan bez problémů...jako u nové motorky.. :) :) :)

lubin napsal: Nazdar chlapi. Jsem tu poprvé, proto ten pozdrav. K vůli "kardanu" bych napsal toto. Při zařazené jedničce cca.4-5 cm na obvodu kola u mě. Mám najeto 10tis.km. Tedy moje zkušenost se nevymyká průměru v diskusi. Ta čtvrtotáčka je podivná, rozhodně to není obvyklé, čili poptat se v servise.
Chtěl jsem ale napsat, že to co tady popisujete není vůle "v kardanu" , ale ta "vůle" vzniká až za kardanem směrem k motoru, rozhodně až v soukolí u motoru, kde se kardan napojuje, nebo spíše to bude součet všech vůlí až po kliku, kdy konečným odporem vlastním je komprese, spolu , již na klice s velmi strmým poměrem otáčení klika versus kardan.
Vůle v kardanu samotném, tedy od vývodu z motoru přes kyvku a zpětný převod na kolo je minimální, cca.2-3 mm na obvodu kola.
Čili neplést tyto dvě věci dohromady.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Nedávné příspěvky