Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží
7 roků 7 měsíců zpět - 7 roků 7 měsíců zpět #1
od ZdendaZB
Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží vytvořil uživatel ZdendaZB
Kolega to začal řešil, a nakonec na to vyzrál tak, že si koupí superténéré. Takže mi vůbec nepomohl.
Nevíte o nějakém malém, nebo hodně úzkém výfuku, který by šel navíc trochu zasunout pod sedlo ? Je potřeba homologace a také aby cena nešla příliš vysoko. Čím levnější, tím lepší, stačí obyčejný nerezový plech a také by bylo žádoucí, aby se hlučnost motorky příliš nezvýšila.
Případně dvě koncovky pod sedadlem, jako to má třeba tenére660 a další.
Chci mít naloženou motorku co nejužší.
Další možnost je výfuk snížit, ve stylu starších strojů, ale africa twin750.
Legenda k přesnému výkresu žlutá = tlumič, oranžová = brašna-pytel vysoký cca 32cm. Obě motorky mají stejné měřítko a stejnou výšku nad terénem.
Nevíte o nějakém malém, nebo hodně úzkém výfuku, který by šel navíc trochu zasunout pod sedlo ? Je potřeba homologace a také aby cena nešla příliš vysoko. Čím levnější, tím lepší, stačí obyčejný nerezový plech a také by bylo žádoucí, aby se hlučnost motorky příliš nezvýšila.
Případně dvě koncovky pod sedadlem, jako to má třeba tenére660 a další.
Chci mít naloženou motorku co nejužší.
Další možnost je výfuk snížit, ve stylu starších strojů, ale africa twin750.
Legenda k přesnému výkresu žlutá = tlumič, oranžová = brašna-pytel vysoký cca 32cm. Obě motorky mají stejné měřítko a stejnou výšku nad terénem.
Poslední změna: 7 roků 7 měsíců zpět uživatelem ZdendaZB.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
7 roků 7 měsíců zpět #2
od dushanbe
Odpověděl dushanbe pro téma Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží
Cau, super nakres. Ak sa ti to podari, hlasim sa ako zaujemca! Len pozor na hocijaku plecharinu. Vyfuk, ktory nema tah, znizuje vykon a zvysuje spotrebu.
Potom, je ti jasne, ze ten vyfuk budes potrebovat oramovat chranicom, lebo inak pri prvom pade bude po nom... Vysoky vyfuk ma vyhodu ze motorka pada na stupacky a chranic motora nie na vyfuk. Tiez som sa ho snazil kuframi obist lebo priserne vytrca...
Potom, je ti jasne, ze ten vyfuk budes potrebovat oramovat chranicom, lebo inak pri prvom pade bude po nom... Vysoky vyfuk ma vyhodu ze motorka pada na stupacky a chranic motora nie na vyfuk. Tiez som sa ho snazil kuframi obist lebo priserne vytrca...
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
7 roků 7 měsíců zpět #3
od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží
Předělávat laufy na nové moto????, No budiž. Na tigrech zkoušet dát laufy pod sedlo jako to má speed se neobejde bez zásahu do rámu podsedlovky, navíc je třeba upravit na míru (vyrobit) nové svody. A to už nesplňuje tvoje zadání, to jest cenu a s homologací to bude taky na štíru, minimálně do první STK, nebo aktivního policmena.. Pokud by se jednalo o vyšší verzy Texe tak tam je možnost sehnat nízkou verzi výfuku od SC project, ale bohužel v tuto chvíli na 800 není k dispozici. Ale aji kdyby byla nevím zda cena 390Eur je dostatečně nízká. Celkově umistit laufy pod sedlo u moto kde je elektrika ( a navíc ani není místo) vzhledem k teplotám je celkem risk.
No přeju ti abys byl uspěšný v tvých pokusech na nové moto.
No přeju ti abys byl uspěšný v tvých pokusech na nové moto.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
7 roků 7 měsíců zpět - 7 roků 7 měsíců zpět #4
od ZdendaZB
Odpověděl ZdendaZB pro téma Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží
Děkuji za kompliment týkající se technického, co to povídám, technologického výkresu.
Ale, aby to nakonec nevypadalo, že chci dělat jakési pochybné úpravy.
Varianta 1/ Výfukem pod sedadlo jsem nemyslel přímo pod sedalo, ale trochu jej zasunout pod zadní blatník , kdyby to šlo. Třeba o 2-3 cm, k tomu hubený výfuk, který nemá 15cm šířku, ale například jen 10m a za pomocí těchto nenáročných úprav by bylo vyosení bagáže místo 15cm "pouhých" 7 cm a to by bylo již hodně znát. Možná se by jej podařilo schovat ještě o kousek víc, ale určitě by nebylo dobré, kdyby se kolo otíralo o tlumič. Na druhou stranu by se mohla přichytit skříňka cca 10x15x50 cm na nějaké věci a tím by se vytvořila souměrnost při pohledu zezadu.
Varianta 2/ Snížení výfuku by obnášelo vytvoření jednoduchého držáku - trubky uchycené někde na podsedlový rám a k zadní stupačce spolujezdce a k této "konstrukci", která by zároveň vykonávala funkci nosiče zavazadel, by se výfuk přišrouboval. Původní svod by se trochu přiohnul, anebo lépe vyrobil z nerezové trubky. Pár centimetrů dlouhé koleno, které by výfuk naklonilo do "vodorovné" polohy.
Druhé řešení se dá relativně lehce zhotovit s originál výfukem a není třeba investic navíc. Za předpokladu, že vám nevadí originál zvuk Tigra. Já bych zatím volil variantu s originálem.
Ještě to chce trochu popřemýšlet, jestli by to něčemu nevadilo. Na technickou se to dá během chvíle vrátit na původní místo a na silnici to nikdo předpokládám nebude řešit. Tam je bude zajímat hluk, homologovaný tlumič a jestli není vypreparovaný.
Stejně není homologovaný ani nosič, větší padáky, chrániče reflektorů atd...
Ale, aby to nakonec nevypadalo, že chci dělat jakési pochybné úpravy.
Varianta 1/ Výfukem pod sedadlo jsem nemyslel přímo pod sedalo, ale trochu jej zasunout pod zadní blatník , kdyby to šlo. Třeba o 2-3 cm, k tomu hubený výfuk, který nemá 15cm šířku, ale například jen 10m a za pomocí těchto nenáročných úprav by bylo vyosení bagáže místo 15cm "pouhých" 7 cm a to by bylo již hodně znát. Možná se by jej podařilo schovat ještě o kousek víc, ale určitě by nebylo dobré, kdyby se kolo otíralo o tlumič. Na druhou stranu by se mohla přichytit skříňka cca 10x15x50 cm na nějaké věci a tím by se vytvořila souměrnost při pohledu zezadu.
Varianta 2/ Snížení výfuku by obnášelo vytvoření jednoduchého držáku - trubky uchycené někde na podsedlový rám a k zadní stupačce spolujezdce a k této "konstrukci", která by zároveň vykonávala funkci nosiče zavazadel, by se výfuk přišrouboval. Původní svod by se trochu přiohnul, anebo lépe vyrobil z nerezové trubky. Pár centimetrů dlouhé koleno, které by výfuk naklonilo do "vodorovné" polohy.
Druhé řešení se dá relativně lehce zhotovit s originál výfukem a není třeba investic navíc. Za předpokladu, že vám nevadí originál zvuk Tigra. Já bych zatím volil variantu s originálem.
Ještě to chce trochu popřemýšlet, jestli by to něčemu nevadilo. Na technickou se to dá během chvíle vrátit na původní místo a na silnici to nikdo předpokládám nebude řešit. Tam je bude zajímat hluk, homologovaný tlumič a jestli není vypreparovaný.
Stejně není homologovaný ani nosič, větší padáky, chrániče reflektorů atd...
Poslední změna: 7 roků 7 měsíců zpět uživatelem ZdendaZB.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
7 roků 7 měsíců zpět #5
od MEX
Odpověděl MEX pro téma Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží
Čágo , nechci ubíjet Tvojí tvurčí činnost, ale připadá mito trošku mimo mísu .
Pokud nechceš z motky dělat okufrovaný široký letadlo, což chápu, jsou zde vyříznutý kufry :
www.bighusky.cz/moto/triumph/tiger-800-xc/
Aby jsi ohnul výfuk dolů pod kufry, tak to bude vypadat, jako stará Jawa 350 a v každý pravotočivý zatáčce budeš drhnout již zmiňovaným vejfukem .
A když už Ti ten komín tolik překáží, nenašel by se nějakej, kterej by se vešel mezi motor a zadní kolo, jak to má třeba XJ6 a spousta jinejch mopedů ?
Pokud nechceš z motky dělat okufrovaný široký letadlo, což chápu, jsou zde vyříznutý kufry :
www.bighusky.cz/moto/triumph/tiger-800-xc/
Aby jsi ohnul výfuk dolů pod kufry, tak to bude vypadat, jako stará Jawa 350 a v každý pravotočivý zatáčce budeš drhnout již zmiňovaným vejfukem .
A když už Ti ten komín tolik překáží, nenašel by se nějakej, kterej by se vešel mezi motor a zadní kolo, jak to má třeba XJ6 a spousta jinejch mopedů ?
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
7 roků 7 měsíců zpět - 7 roků 7 měsíců zpět #6
od ZdendaZB
Odpověděl ZdendaZB pro téma Malý výfuk na tigra, zúžení stroje s bagáží
Mám takovou představu:
Kufrů se chci zbavit úplně, i když to možná vypadá divně. Nepromokavý pytel s horním plněním přichycený gumovou sítí je pro mě ideální řešení. Je těsně u rámu, konstrukce se při jízdě po nerovnostech nevlní, protože úplně zmizí páka rám-kufry, nefouká mezi motorku a bagáž a podstatně se zlepší jízdní vlastnosti. Také zmizí nebezpečí skřípnutí, nebo poškození nohy pod kufrem při pádu. Je tam hrana, která ohrožuje a už jsem párkrát četl i slyšel o tom, jak kufr zlomil jezdci, nebo spolujezdci nohu. Ale to pro mě není hlavní důvod, pouze jeden z... Dále ušetřím minimálně 12kilo, což je také plus a další plus je zúžení motorky, protože kufry nemohou být nikdy připlácnuté na motorku. Další velké plus je, že si oba pytle spojené popruhem přehodím přes ramena jako výbavu parašutisty a mohu se vydat zdolávat překážky v místech, kde musí jet motorka odstrojená. Kufry se v takovém případě velice špatně přenáší. Vstup do pytlů mi nepřipadá zas o tolik namáhavější než do kufrů. Povolím nahoře síť, rozmotám pytel a jsem uvnitř. Ale je pravda, že to trvá o pár sekund déle
Výfuk mezi kolo a motor jsem na tigra neviděl. Možná, že nepodléhám módním trendům, ale vzhled motorky s výfukem mi dole nevadí. Dříve to tak dělalo běžně a ničemu to nevadilo. Viz Honda Africa 750.
A proč bych drhnul já, když výše zmiňovaná Afrika nedrhla ?
Kufrů se chci zbavit úplně, i když to možná vypadá divně. Nepromokavý pytel s horním plněním přichycený gumovou sítí je pro mě ideální řešení. Je těsně u rámu, konstrukce se při jízdě po nerovnostech nevlní, protože úplně zmizí páka rám-kufry, nefouká mezi motorku a bagáž a podstatně se zlepší jízdní vlastnosti. Také zmizí nebezpečí skřípnutí, nebo poškození nohy pod kufrem při pádu. Je tam hrana, která ohrožuje a už jsem párkrát četl i slyšel o tom, jak kufr zlomil jezdci, nebo spolujezdci nohu. Ale to pro mě není hlavní důvod, pouze jeden z... Dále ušetřím minimálně 12kilo, což je také plus a další plus je zúžení motorky, protože kufry nemohou být nikdy připlácnuté na motorku. Další velké plus je, že si oba pytle spojené popruhem přehodím přes ramena jako výbavu parašutisty a mohu se vydat zdolávat překážky v místech, kde musí jet motorka odstrojená. Kufry se v takovém případě velice špatně přenáší. Vstup do pytlů mi nepřipadá zas o tolik namáhavější než do kufrů. Povolím nahoře síť, rozmotám pytel a jsem uvnitř. Ale je pravda, že to trvá o pár sekund déle
Výfuk mezi kolo a motor jsem na tigra neviděl. Možná, že nepodléhám módním trendům, ale vzhled motorky s výfukem mi dole nevadí. Dříve to tak dělalo běžně a ničemu to nevadilo. Viz Honda Africa 750.
A proč bych drhnul já, když výše zmiňovaná Afrika nedrhla ?
Poslední změna: 7 roků 7 měsíců zpět uživatelem ZdendaZB.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
Nejnovější inzeráty
Nedávné příspěvky
-
- Zraz na SLovensku
- Som rád,že sa vám to páčilo,aj ked to bol taký vodný zraz a bez nejakých velkých zákrut,.Dúfam,že ste si niečo s toho odniesly,.Bolo to...
- v Srazy výlety / Klubové akce
- od Bojan
- 2 měsíců 1 týden zpět
-
- Nestartuje za tepla 800 xcx 2016
- CZMOJE : ten od Ricks Motors nefunguje?
- v Motorky / Tiger - 800
- od Ladislav71
- 4 měsíců 3 týdnů zpět
-
- Sraz Jaro 2024
- Jen pro info ať je to kdyžtak i tady předávám informace z Facebooku. Ahojte v pátek se tam budeme pohybovat už kolem 14 hodiny a budeme Vás...
- v Srazy výlety / Klubové akce
- od Hammar
- 6 měsíců 4 dní zpět
-
- Sraz podzim 2023 Perníkový mlýn
- Video od Zdeni: www.youtube.com/watch?v=V_ED9kf1PqY
- v Srazy výlety / Klubové akce
- od MEX
- 10 měsíců 3 týdnů zpět