GPS navigace
Honza napsal: Teda Mexi, díky. Tejdě sem to konečně pochopil, já věděl, že jsem na správným fóru. Do tohu USB na kabelu se dá vrazit jen mp3 přehrávač a ne USB fleška se soubory mp3 (od toho je tam micro SD karta). A že tím kabelem vlastně mysleli na ty, co mají mp3 přehrávač bez bluetooth a dostanou tím muziku do přilby - geniální, akorát to dá trošku zabrat.
A fakt to USB na kabelu jde použít i na dobíjení třeba mobilu, vyzkoušel jsem.
Já se z těch kabelů jednou pose...
Znamená to tedy, že z toho držáku včechny ty kabely (samozřejmě kromě těch co se připojují na baterku - zas úplně blbé nejsů) nýčko můžu s čistým svědomím uřezat, protože vím, že je nikdy nebudu potřebovat. Ale ve skutečnosti je tam raději nechám, gdybych to někdy prodával... což ale zatím nehrozí - po prvotních rozpacích tomu Garminu přicházím na chuť! Asi fakt jsou o kousek vepředu...
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
Není to obyčejná navigace, která je jen přizpůsobená nepřízni počasí, ale (trochu tak nějak skrytě) je i vymakaná v detailech a předvídání potřeb motorkářů. Zatím jsem dalek z porovnávání s jinými (Becker a TomTom), ale tohle z toho přístroje doslova čiší (ale až po trošku hlubším seznámení s ní). Zatím mě uchvátily nejvíc okružní trasy, ale o tom až jindy ...
ok2stp napsal: Začínám ti závidět Honzo ze už ho máš a můžeš si s nim hrát a učit se s nim zacházet.Jinak dival jsi se na ten odkaz co jsem ti posílal na to pouzdro? Jestli by jsi měl problém z objednáním z toho ebay,tak pro me to není problém,objednávám hodně věcí pro kamarády takže to mužů vzít i tobě pokud ho budeš chtít.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
Musim rict ze navigace je opravdu betelna a kdyby nahodou jste potrebovali neco na obranu misto dlazebni kostky, tak urcite by byla dobrou nahradou. Ale jen hodne v krajni nouzi protoze je opravdu moc nadherna a asi bude i dost odolna. Musim rict ze co se tyka displeje je opravdu dost citlivej na dotek prstu coz je dobre, aspon clovek nemusi mackat dvakrat, jako u starych navigaci, staci jeden lehkej dotek a prikaz je proveden. Co se tyka prehlednosti nastveni a usporadani ikon je to velmi dobre udelane a nemuzu rict ani pul slovo proti, je videt ze si stim od Garminu dost vyhrali. Moc jsem toho nestihl za tu chvilku co jsem ji mel v ruce ale zkusil jsem si trochu pohrat z nastevenim tras. Tak jsem jsi vybral ze 3 nahodnych tras co mi navigace nabidla a strasne se mi to libylo ze mam na vyber. Jen stacilo zadat vychozi misto a mohl jsem vybrat i cil. Pak jestli chci casove omezenou jizdu a nebo jakou bych chtel vzdalenost okruzni jizdy. Myslim si ze pro ty co jezdi obcas sami a uz nevi kudy by se vydali, tak to hodne usnadni rozhodovani kam se pojedou dnes podivat. Takze davam palec nahoru, skoda ze u novy verze Garmin 595 je jen navyber ze dvou moznosti. Tady davam recenzi od touratech.cz na novy verze pro rok 2016 Garmin ZUMO 395 a ZUMO 595
Cena za Garmin ZUMO 395 je 16 490 s DPH a zumo 595 je 19 990,- s DPH.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
1) Všeobecné - to nejsou výhody proti konkurenčním motonavigacím, jen můj popis, co mne zaujalo:
- navigace, myslím tím hlasová je vyhovující. Proč ne excelentní? Protože ty, které jsem měl kdysi byly lepší. Nejlepší byl Navigon (dnes už automobilové, natož motocyklové navigace nedělá - škoda) a i stařičký TomTom 930 (taky samozřejmě dávná historie) byl na tom lépe. Garmin je ukecanější, třeba odbočky hlásí 1 km předem - hovadina! Jinak samozřejmě těsně před odbočkou hlásí včas (dokonce v rámci ukecanosti několikrát)
- spojení blue-tooth s přilbou funguje jak má, bez problémů spolupracují telefoní hovory, hlasové pokyny a přehrávání mp3.
- má aktivní držák, takže jen nasadím a jedu. Zcela odpadá nějaké připojování kabelů či zandavání do různých krabiček více či méně průhledných a na slunci úplně neprůhledných. Taky nějaké dobíjení přes noc už nemusím nijak řešit
2) Plusy
- přepočet trasy, třeba když minete odbočku je bleskový, téměř okamžitý. A ten hloupý pokyn "pokud je to možné otočte se" používá jen v krajním případě, když už nelze jinak.
- čitelnost displeje na ostrém slunci je fakt vynikající a recenze nelžou.
- okružní cesty - nevím, jestli konkurenční navigace to mají, ale mě se tahle funkce moc líbí. Zadal jsem výlet na 2 hodiny a s kombinací klikaté cesty jsem se dostal na místa na karlovarsku, kde jsem v životě nebyl. Jsem dost líný na to vymýšlet kam a kudy pojedu na výlet a tohle za mne vše udělá. Stačí zvolit, jestli chci trasu časově omezenou, nebo omezenou vzdáleností nebo nějakým průjezdním bodem a ona navrhne tři trasy, které splňují zadání a vrátí vás do výchozího místa. Samozřejmě existuje jiná kategorie výletů, kdy člověk jede vyloženě naslepo, či si užívá bloudění, ale to sem teď nepatří, to ta navigace nevylučuje.
- má vestavěný GPS tracker. Tohle moc oceňuji, moc mě baví si prohlížet trasu, kudy jsem to vlastně jel. A ve spojení s programem BaseCamp mám spoustu dat o ujeté trase. Trasy také načítá i Google Earth, ale bez těch podrobných dat.
- ovládání v rukavici je příkladné. Reaguje na první dotyk a fakt není problém si něco nastavit i za jízdy, je to dobře promyšlené
3) Minusy
- grafika a podrobnosti vestavěné mapy jsou katastrofální. Již od počátků navigací, když jsem nějakou vybíral ke koupi jsem hned vyloučil Garmina kvůli hnusné grafice map. A je vidět, že od té doby s tím nic neudělali. Grafika je jak od malého dítěte a používané barvičky (fialová, růžová apod.) jsou jak pro buzny. Vím, že někdo namítne, že to není důležité, ale od navigace v této cenové kategorii bych očekával, že nebudu zvracet při pohledu na ty plitké omalovánky. I ten nejjednodušší TomTom či dokonce různé "nounejmy" mají mapy hezčí. Sice se to dá napravit instalací nějaké vlastní mapy, ale v navigaci za 15 až 17 tis. Kč - proč? Mapy mají málo detailů, které slouží třeba k orientaci v projížděném terénu, třeba barevné odlišení polí, luk, lesů apod. Úplně zapomeňte na 3D budovy. Dokonce jsem jel územím, kdy mapa byla celá šedivá, jen prostředkem vedla ta hnusná fialová trasa. A vůbec tam nebyly odbočky, které jsem míjel, i když asi nebyly nějak významné. Možná že právě proto k základní mapě instalují i Topo Czech. A to bych rád, kdyby jste někdo, kdo to máte spolu s TopoCzech vyzkoušel, jestli se ty obě mapy překrývají jako ve vrstvách, čímž základní chudá mapa dostane úplně jiný šmrnc.
- hmotnost. Navigace je hodně robustní a těžká, možná až přehnaně. Daly by se s ní zatloukat stanové kolíky. Na silnici to nevadí, ale až pojedu nějaký kamenitý off-roadek, asi se budu trošku bát, i když držák vypadá bitelně. Ale vyzkoušíme a ... uvidíme.
- trošku blbla, když jsem zadával okružní trasu. Zadal jsem trvání 2 hodiny, navrhla mi 3 trasy (trošku déle to trvá), vybral jsem si a spustil. Jaké bylo mé překvapení, když jsem se po dvou minutách (nikoli po 2 hodinách) začal blížit k výchozímu bodu. To se pak opakovalo ještě jednou a až napotřetí to klaplo. Ale možná jsem něco podělal já, budu ještě dále testovat.
Závěr
Nijak nestraním Garminu jenom protože ho mám. Dokážu k němu být i kritický. Každý si musí přiřadit nějakou váhu k výhodám a nevýhodám a rozhodnout se.
Ty mapy jsou sice hnusné, ale není to nic, na co by se nedalo zvyknout a důvod, proč bych jí nedoporučoval. Zůstává jen lítost, že ostatní navigace přidávají majiteli cosi navíc, co je i hezké a nejen tupě funkční.
Největší váhu ale dávám té čitelnosti displeje na ostrém slunci. Když navigace funguje jak má, je to samozřejmost, ale tohle je fakt velký přínos pro použití na motorce. Byla tady diskuse, zda displej Garmina 590 stojí za cca 1 až 2 tis. Kč příplatku proti srovnatelně vybavenému Beckerovi Mamba. Tak za mě tedy - určitě ano.
Doplnění z dnešní druhé jízdy:
- podařilo se mi trošku zlepšit podrobnosti mapy. V nastavení jsem vyhodil ve vrstvách mapy "3D terén" a ejhle - podstatné zlepšení! Nechápu souvislost, tak to lze jen konstatovat.
- zadání okružních tras tentokrát v naprostém pořádku, chyba tedy byla ve mě.
- selhala navigace, když mě navedla na klasickou lesní cestu. Přitom v nastavení mám vyhýbat se nezpevněným cestám. Sice mi to nevadilo, dal jsem si trošku off-roadu, ale ta cesta navíc končila v rozbahněném poli a navigace chtěla, abych jel dál. Dovedu si představit člověka na silničním sporťáku či naháči nebo cestovním korábu, jak nadává a hází špínu na navigaci. A asi právem, tohle je fakt chyba. Doma jsem koukal do map a tam samozřejmě žádná silnice neměla vést. Ta cesta je jako silnice pouze v mapách Garmina! No, co se dá dělat, i mistr tesař se někdy utne.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
Palec na horu.
Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.
Nejnovější inzeráty
Nedávné příspěvky
-
- Zraz na SLovensku
- Som rád,že sa vám to páčilo,aj ked to bol taký vodný zraz a bez nejakých velkých zákrut,.Dúfam,že ste si niečo s toho odniesly,.Bolo to...
- v Srazy výlety / Klubové akce
- od Bojan
- 1 měsíc 4 týdnů zpět
-
- Nestartuje za tepla 800 xcx 2016
- CZMOJE : ten od Ricks Motors nefunguje?
- v Motorky / Tiger - 800
- od Ladislav71
- 4 měsíců 1 týden zpět
-
- Sraz Jaro 2024
- Jen pro info ať je to kdyžtak i tady předávám informace z Facebooku. Ahojte v pátek se tam budeme pohybovat už kolem 14 hodiny a budeme Vás...
- v Srazy výlety / Klubové akce
- od Hammar
- 5 měsíců 3 týdnů zpět
-
- Sraz podzim 2023 Perníkový mlýn
- Video od Zdeni: www.youtube.com/watch?v=V_ED9kf1PqY
- v Srazy výlety / Klubové akce
- od MEX
- 10 měsíců 1 týden zpět