Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Kufry na Tiger 1200 Explorer

Více
5 roků 9 měsíců zpět #229 od Ota
Odpověděl Ota pro téma Kufry na Tiger 1200 Explorer
Byla to moje prvni zprava na foru a jsem trochu zaskocen tonem odpovedi. Chtel jsem se jen podelit o zkusenost.
Souhlasim, ze nosic rozhodne idealni neni, prave kvuli odklapeni, ale jinak jsem nejspis nejake duvody pro tyhle kufry a zpusob uchyceni mel.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 9 měsíců zpět #230 od MEX
Odpověděl MEX pro téma Kufry na Tiger 1200 Explorer
Co se čertíš ?:lol:
Tón odpovědi byl naprosto přátelský :)
Zbylo snad ještě trošku demokracie . Né ? :lol:
Píšeme snad o kufrech . Nebo né ? :)
Většina výrobců českých kufrů se liší pouze drobnými detaily, jako např. uchycení popruhů, barva atd. Jinak jsou všechny, jak přes kopírák, včetně uchycení na motku (slavný šeredný a pracný puky) . Nikdo nic převratnýho nevymyslel .
Pár kufrů už jsem měl . I rozštípal a proto by mne docela zajímaly důvody Tvojí volby, o které jsi se doposud nezmínil.
Poslední ,,pevné,, uchycení a drobný střet mne stálo nepříjemnou a docela drahou kolizi . Kdybych měl originály na páčku, utrhl by se jenom kufr, který bych pak sebral a nerozhodilo by to celou motku atd. atd.
A mimochodem, myslím, že první příspěvek by měl sloužit k představení a seznámení.
Motorkáře, ne kufru. :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 9 měsíců zpět #231 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Kufry na Tiger 1200 Explorer
S kuframa Big Husky jezdím už 7 let. Tedy jen s bočákama (topcase mám Givi). Takže má troška do Big Husky kufrového mlýna je taková:
výhody - existují kufry s vykrojením, které více přiléhají k motorce, tedy celková šířka vzadu je menší. Otevírání víka jeho odejmutím mi vyhovuje víc než vyklápěcí, protože vždy s kuframa vezu camping tašku na zadním sedadle, která trošku sedlo přesahuje. Do vyklápěcího bočního kufru bych se nikdy nedostal. Kufry jsou velmi kvalitní (pevné, neteče do nich)
nevýhody - to jejich pevné ukotvení k rámu motorky (pomocí puků). Mex má pravdu, bezpečnější je ukotvení "nepevné" (pro jezdce, ale také pro rám motorky) pomocí nějakých těch zamykacích páček). Ale při manipulaci mi to pevné uchycení nevadí, protože kufry během kempování nesundavám, mám je pevné a obsah odnáším v tašce pro ten kufr vyrobené. Ve výsledku jejich montáž či demontáž provádím max. 2 krát do roka.
Ale kladu si otázku jak budu volit, až budu kupovat jiné kufry. Asi se přikloním k tomu volnějšímu uchycení, tedy ne Big Husky, asi dám přednost bezpečnosti. Ale třeba Big Husky do té doby provede nějakou inovaci ... pak není co řešit.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 9 měsíců zpět #232 od MEX
Odpověděl MEX pro téma Kufry na Tiger 1200 Explorer
A když už Honza zabrousil do oblasti bezpečnosti atd. , doporučuji prostudovat např tento odkaz :
www.autoklub.cz/wp-content/uploads/2018/11/ts-motorky3vacek.pdf
Zde je jasně vysvětleno, že co z motorky nelze sejmout bez použití nářadí, musí být homologováno, což Big Husky, ani jiný český výrobce nenabízí .
Je toho dost i na Motorkářích .
Je mi jasný, že to nikdo neřeší, ale v případě průseru, je to jen o šikovnosti právníka, aby si našel nějakou kličku, anebo aby pojišťovna nevyplatila chechtáky .
Takže za mne - PUKY PATŘÍ NA LED HOKEJISTŮM A NE NA MOTORKU
:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 9 měsíců zpět #233 od Ota
Odpověděl Ota pro téma Kufry na Tiger 1200 Explorer
Tedy k mým důvodům, platí jen pro mě a mé použití, každý to může mít jinak.
Bajonet vs. pevné uchycení - chtěl jsem pevné spojení, protože předchozí plastový bajonet Givi ve mě důvěru nebudil (jak to mají Triumph kufry nevím).
U topcasu, kde se může spolujezdkyně opřít, tak nechci pochybovat o kvalitě plastu. Celý kufr držel v pohybu po směru jízdy na jediné plastová západce.
U bočních to tak jednoznačné být nemusí, chtěl jsem opět pevné spojení bez rizika kutálejících se kufrů, nicméně argument s případnou nehodou beru, tam to na škodu být může. Nikdo ovšem neříká, že bajonet vyskočí vždy, když by měl. Rychlost nasazování pro mě není podstatná, použiju je 2x do roka, sám jezdím jen na topcase.
Samotné kufry BH vs. značkové - chtěl jsem svařované jak kvůli pevnosti, tak kvůli vodotěsnosti. Někteří uživatelé značkových kufrů netěsnosti řeší, pokud jsou jen nýtované. Další argument pro mě byl možnost koupit náhradní kufr po jednom (to ale Givi umí taky), příp. nechat opravovat. Navíc jak píšu výše, boční vezu 2x do roka, tak mi originály přišly trochu jako zbytečný luxus.

P.S. pro MEXe: K tomu představení - Ahoj, já jsem Ota a mám motorku :-).

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 9 měsíců zpět #234 od MEX
Odpověděl MEX pro téma Kufry na Tiger 1200 Explorer
Čau Otíku , jsem rád, že jsem Tě poznal. Já jsem Mex a nemám obyčejnou motorku, ale TRIUMPHA :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Koukal jsem, že to nemáš daleko, tak ty kufříky nalož něčím dobrým a dojeď na jarní sraz a tam to všechno dořešíme :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Nedávné příspěvky