Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Dobíjení

Více
5 roků 6 měsíců zpět #1 od Torq
Dobíjení vytvořil uživatel Torq
Ahoj, mám problém s dobíjením u Tiger 900 (T400, r. v. 1998). Alternátor je repasovaný a nepozoroval jsem žádný problém s dobíjením. Ovšem teď při jarní kontrole jsem zjistil záhadnou věc. Na volnoběh dobíjí cca 13,5V při stoupnutí otáček (od ca 2500) dává stabilně 14,7 V, ale když rozsvítím potkávací světla zvýší se dobíjení stabilně na 15,7 V, když přepnu na dálková, tak zas dává 14,7. Cokoliv jinýho k tomu zapnu nemá vliv. Baterku mám lehkou lifepo, nazahřívá se ani nevykazuje nějaké jiné změny, v klidu má 13,2 V a startuje v pohodě. Vyměnil jsem regulátor na alternátoru a nic se nezměnilo. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným, či nemáte radu/nápad jak to řešit? Díky.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět #2 od JanKam
Odpověděl JanKam pro téma Dobíjení
Tie hodnoty mi nepripadajú moc zvláštne..... Ak moto ide normálne - no problem. Skús merať po jazde a mali by byť o niečo nižšie, keďže je predpoklad že bude dobitá baterka. Otázne je koľko toho skutočne svieti pri stretávacích.... 2 predné alebo len jedno? Aké žiarovky? Atď. Prípadne nejaký veľký odpor na kontaktoch stretávacích.... možno (relé, konektory, konektory na svetle....).

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět #3 od Torq
Odpověděl Torq pro téma Dobíjení
Dík za odpověď, projedu kontakty a dráty kam to půjde a to relé jde nějak ozkoušet (proměřit)?

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět #4 od JanKam
Odpověděl JanKam pro téma Dobíjení
Relé nie - môže mať len vysoké prechodové odpory kvôli "napáleniu" kontaktov....

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět - 5 roků 6 měsíců zpět #5 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Dobíjení
Zkus prosím specifikovat co tě tedy zaráží nejvíce, či nad čím se podivuješ?
Baterie v klidu (za předpokladu, že je OK) by měla mít cca +- 12.4V (oprava: plně nabitá baterie na 100% kapacity v dobré kondici má napětí 12.8 - 13.0V) , bere se po nějaké době po odpojení nabíjení, jak si sedne. Na volnoběh už je dobíjení kolem 13-14V, záleží na výrobci a systému, a při zatížení a vyšších otáčkách 15V +, opět záleží na výrobci a systému.
Právě nevidím nic nějak znepokojujícího na tomto co píšeš. Pokud tedy ta baterie nemá opravdu těch 13.2V po odpočinku (řádově i několik hodin než se ustálí napětí na baterii). To pro ni není dobré pro dlouhodobou výdrž.
Poslední změna: 5 roků 6 měsíců zpět uživatelem prokyno.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
5 roků 6 měsíců zpět #6 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Dobíjení
Baterka v klidu 12,2V, Volnoběh 14,3 bez světel, 13,2V Světla-přední obě H4.
Bez světel se to plynule zvyšuje s otáčkama a od 2000 ot. je max 14,6V. Se světlama je to více. Od 2000 ot. je to stabilně za jízdy 15,1 V.
Mám na palubce digi voltmetr, když to origo nemá kontrolku dobíjení.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Nedávné příspěvky