Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Kardan, nebo řetěz ?

Více
4 roků 1 měsíc zpět #13 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Kardan, nebo řetěz ?
Každý má svý pro a proti.
Řetěz: jednoduchý systém, lehce výměnný, provozní náklady celkem vysoké, výměna oproti kardanu levná, ale v porovnání výdržnosti je zase naopak dražší. Pokud je vše správně tak jak má byt, je to tišší převod, má vyšší ztáty při převodu sil na pohon.
Udržba je kapitola sama o sobě a chce dozajista zapálení pro věc, měl sem řetěz od první moto až do trumpety, na první moto sem neřešil vůbec nic, protože to bylo komplet v krytu, jednou namažeš a už se nestaráš nikdy :D (byla to MZ), pak to začalo, čištění, mazání, blbě vezmeš párkrát za heft a je vytahanej na jednu stranu, do toho rozety, kolečka a tak dále však to znáte. No popravdě sem rád za kardan.
Kardan: složitější, hlučnější, bezudržbový systém přenosu. Stačí většinou jen jeden na celou životnost moto. Výměna oleje u trumpety je psána jen jednou po 1000km a pak už ne, ale je lepší to po cca 20K měnit není to na škodu a jen to prospěje. Když se posere tak stojí raketu, nicméně když se posere řetěz tak to rozšmelcuje půlku motoru a taky raketa.
Je to o výběru nebo možnosti uživatele :D
Obojí je dobrý a obojí má své pro a proti.
Nicméně to nemění nic na faktu, že dělat si vtípky z článkovců asi nepřestanou :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
4 roků 1 měsíc zpět #14 od Axik
Odpověděl Axik pro téma Kardan, nebo řetěz ?
Prokyno ty jsi prófa...super řeč.


prokyno napsal: Každý má svý pro a proti.
Řetěz: jednoduchý systém, lehce výměnný, provozní náklady celkem vysoké, výměna oproti kardanu levná, ale v porovnání výdržnosti je zase naopak dražší. Pokud je vše správně tak jak má byt, je to tišší převod, má vyšší ztáty při převodu sil na pohon.
Udržba je kapitola sama o sobě a chce dozajista zapálení pro věc, měl sem řetěz od první moto až do trumpety, na první moto sem neřešil vůbec nic, protože to bylo komplet v krytu, jednou namažeš a už se nestaráš nikdy :D (byla to MZ), pak to začalo, čištění, mazání, blbě vezmeš párkrát za heft a je vytahanej na jednu stranu, do toho rozety, kolečka a tak dále však to znáte. No popravdě sem rád za kardan.
Kardan: složitější, hlučnější, bezudržbový systém přenosu. Stačí většinou jen jeden na celou životnost moto. Výměna oleje u trumpety je psána jen jednou po 1000km a pak už ne, ale je lepší to po cca 20K měnit není to na škodu a jen to prospěje. Když se posere tak stojí raketu, nicméně když se posere řetěz tak to rozšmelcuje půlku motoru a taky raketa.
Je to o výběru nebo možnosti uživatele :D
Obojí je dobrý a obojí má své pro a proti.
Nicméně to nemění nic na faktu, že dělat si vtípky z článkovců asi nepřestanou :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
4 roků 1 měsíc zpět #15 od Axik
Odpověděl Axik pro téma Kardn, nebo řetěz ?
Nikomu se nesměju,prostě motorka začína od 1000 ccm a kardanem....vše pod jsou mopedy a samohyby :woohoo: :woohoo: :woohoo:


PS:nevyhrožuj Kudláková

martin080 napsal: Nejdřív má každý chodítko (třeba simson), pak tříkolku, kolo s postraníma kolečkama a nakonec kolo bez podpory koleček. Tak se Axíku neposmívej, nebo ti to Boží mlýny vrátí. :angry: :angry:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
4 roků 1 měsíc zpět - 4 roků 1 měsíc zpět #16 od hlousici
Odpověděl hlousici pro téma Kardan, nebo řetěz ?
Hele měl jsem dva Tigry. Dva roky jeden s řetězem a teď rok jeden s kardanem. A musím říct že řetěz je převod pro chlapy. Není nad to když podkopneš rychlost, zataháš a slyšíš jak ty články napnou sílu. Nebo můžeš hodnotit kvalitu silnic podle toho jak ti řetěz mlátí o motorku.
Nikdy nezapomenu když na srazu jeden škodič přehazoval značky. Ani jsem se nemusel dívat a hned jsem poznal že mi na ni sahal neb ten bordel umývá dodnes. :) :) :)
Nebo dotazy švédů v kempu, po cestě severem, co že to v chirurgických rukavicích operuji na motorce. Si říkali to je borec ten tomu asi rozumí. Jo a já ani nevím jak zapojit navigaci :) :) :)
Jó a ten pocit soužití jezdce s jeho strojem když cítíš jak tě lechtají prokluzující články mezi prsty. Pak se podělíte o propocené tričko které bys stejně vozil v kufru k ničemu a nakonec se společně opojíte vůní technického benzínu :kiss:
Brrrrrrr to jsou sentimentální vzpomínky.

Ale kur.......................a ten kardan to je prostě póóóóóóóhóóóódááááá. B)
a proto budu kardanistou.
Poslední změna: 4 roků 1 měsíc zpět uživatelem hlousici.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
4 roků 1 měsíc zpět #17 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Kardan, nebo řetěz ?
Tak sme po fčerejšku zjistily, že u Krziho a jeho řetězu to není tak jistý. Vzhledem k tomu, že ho prakticky nemaže za celou dobu co to má, tak ten rádoby řetěz už prakticky je spíše pohon lámaným železem, než řetězem :D
A to už se pomalu dá trochu přirovnat ke kardanu :D
Přílohy:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
4 roků 1 měsíc zpět - 4 roků 1 měsíc zpět #18 od krzi
Odpověděl krzi pro téma Kardan, nebo řetěz ?
Tak včera a vlastně ještě dnes jsem místo řetězu namazal sebe :S :woohoo: :lol: , ale samozřejmě řetěz je řetěz ten nemá slabinu :P ;)

prokyno napsal: Tak sme po fčerejšku zjistily, že u Krziho a jeho řetězu to není tak jistý. Vzhledem k tomu, že ho prakticky nemaže za celou dobu co to má, tak ten rádoby řetěz už prakticky je spíše pohon lámaným železem, než řetězem :D
A to už se pomalu dá trochu přirovnat ke kardanu :D

Poslední změna: 4 roků 1 měsíc zpět uživatelem 100octan.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky