Triumph - Tiger

Česko - Slovenské diskuzní fórum pro příznivce motorek Triumph Tiger

Cvakani v motoru

Více
6 roků 1 týden zpět #91 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Cvakani v motoru
No, teď jsem se dostal na toto téma. Myslím si, že renomovaná firma na motory si dokáže informace na ventilová sedla a ventily zjistit sama. Moje osobní zkušenost s Ševčikem je jen pozitivní. Na podzim mi dělali opravný set na rychlostce, protože mi tam občas skočil falešný neutrál (vadný úhel vidličky v rychlostce), což prý u Explorera je normální. Teď to testuju po výměně a dost dobrý. Pokud potřebuji díly, tak kupuji přes německého dealera a do deseti dnů je většinou mám i z Anglie. Takže se mi to celé nějak nezdá. Divnej servis!!!!!!!!!!

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 1 týden zpět #92 od Stanouch
Odpověděl Stanouch pro téma Cvakani v motoru

prokyno napsal: Když to krmíš furt100octan místo předepsanýho 95 a pak se divíš najednou, že ti vystřelí sedla ventilů :D a to se vyplatí :D
Tomu se říká Long story :D

(vzorový příklad)


Takhle se věci mají :

U změny paliva nejde ani o vyšší výkon, který opravdu zejména v nízkých otáčkách můžete pozorovat, ale jde spíše o ochranu motoru proti vlivům nežádoucího detonačního spalování, zejména při vysokých otáčkách. V nízkých otáčkách motor lépe spolupracuje díky tom, že je možno dovolit směsi vyšší stačení, aniž by docházelo k nechtěným samovolným iniciacím. V praxi to znamená, že můžete škrticí klapku otevřít více a nechat motor nasát více vzduchu, čímž se pak po nadávkování paliva dle stechiometrického poměru uvolní více tepla. Pokud vozidlo má i snímač klepání, upraví se rovněž hodnota předstihu. To vše způsobuje rychlejší odezvu na plyn, ochotnější vytáčení a postřehnutelný (ne však zásadní) nárůst výkonu.
Když to shrnu. Pokud chcete naplno využívat potenciál svého motoru, dopřejte mu kvalitnější palivo. Obavy z poškození motoru vlivem kvalitnějšího paliva nejsou na místě.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 1 týden zpět #93 od MEX
Odpověděl MEX pro téma Cvakani v motoru
To je sice hezká odborná teorie, ale na víceoktanový palivo musí být motor přizpůsoben i mechanicky a to nejlépe již z výroby !!! Jinej materiál, jiný časování, jiný dávkování . Už to tady někdo psal, že mu po 100octanu např. shořel blinkr . Proč asi ?:ohmy:
Myslím, že angličtí soudruzi konstruktéři, nejsou zase takoví osli a pokud by ten tříválec vyvinuli na 100 octanovej benzín, určitě by nám o tom řekli a nedoporučovali by něco jinýho . Takže minimálně po dobu záruky, určitě nedoporučuji tam lít nic jinýho, než doporučuje výrobce .
Potom, se to může třeba ředit s naftou 1:1. Proč ? No protože na góóóglu psali, že oproti benzínu líp maže :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 1 týden zpět #94 od ren.e
Odpověděl ren.e pro téma Cvakani v motoru
Taky si nemyslím, že 100oct. benzín způsobil zaklepání sedel. Co vím, tak na sedla trpěly všechny starší modely ( když jsem jeden pro sebe sháněl byla to věc, o které jsem hodně četl na různých fórech), ovšem při větším kilometrovém nájezdu. Podle mě to má mraky nalítáno. Navíc mu už dělali rozvody. Proč ? Ku..a dyť ten řetěz musí nalítat 100000km. Mám servis- sice auto- 25let a neslyšel jsem, že by 100oct. benzín někomu ublížil. Tam jde spíše o rychlejší a důkladnější hoření , než zvýšenou teplotu hoření. Jo podpálené , nebo rozpraskané ventily, se vyskytují, ale to není octanama. U vozů, kde byl ještě rozdělovač, se akorát dle typu paliva upravoval předstih, nebo první verze sdružených cívek měly možnost přepínání ( Opláci vědí), kvůli různé době hoření, dle oct. čísla paliva.
Tak jak se tady řeší zaklepaná sedla je dle mého názoru z části měkkýma sedlama a z větší míry kilometrama. Dyť kolikkrát už ty ventily někdo musel seřizovat? To už asi vytáhli podložky, nebo ubrušovali stopky, aby dosáhli ventilové vůle. Jinak by to bylo podpálené , ne? Navíc to cvakání, pokud to dělala volná sedla, by se vyřešilo hned, jak to pan mechanik rozebral . Opravdu ta sadla byla volná? Zasekával se nějaký ventil? Pokud ne, přiklonl bych se k řetězu. Ten mu přece někdo měnil ne? Co tam dal, jak vypadaly vodící lišty, co napnutí ? Na to bych chtěl znát odpovědi . Mně to totiž dělalo tenhle zvuk chvíli po tom, co jsem hrábl do rozvodů .
Jo a když máš blinkr za výfukem, tak ho roztavíš vždy.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 1 týden zpět #95 od prokyno
Odpověděl prokyno pro téma Cvakani v motoru
Motají se v této diskusi dvě témata.
Bojan (zaklepané sedla) co vím jí má od nova a nájezd kolem 50-60 tis, km a je prvnmím majitel (logicky)
Jarda (cvakání v motoru), koupil z druhé ruky, s udajně jasným stavem, servisem a nájezdem, koupeno v čr. Otázkou je zda se tomu dá věřit. Navíc zde bylo dle infa měněno rozvody (taktéž nevidím důvod pryč by se mělo cokoli dělat na rozvodech v cca 40 tis km).
A do třetice do toho pleteme banzín :D
Každý výrobce ( a je jedno zda tomu věříme či ne) vyvine motor s nějakým parametrem a k nějakému použití. K tomu aby tato jednotka na dané použití měla výdrž, výkon a jiné potřebné pro spotřebitele, tak testuje a dává rezervy. Proto je doporučen benzín 95, u některých se dočteme v návodu o min octanech, ale ještě jsem nikde neviděl, nebo neslyšel, že by výrobce přímo doporučoval 100 octan. Ano bude lépe spalovat, má to nějaká pozitíva na chod motoru, ale z dlouhodobého hlediska to je spíše otázka na trstování.
U mě díky tomu, že mám Koncovku SC project (horní variantu) ta po natankování 100 octan se zvýší teplota výfuk plynů (to značí, že tento benzín má vliv na teplotu spalování a následných výfuk plynů) a tím pádem došlo k totálnímu seškvaření leého zadního blinkru. PO navrácení zpět na 95 tento problém již nemám :D

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Více
6 roků 1 týden zpět #96 od Bojan
Odpověděl Bojan pro téma Cvakani v motoru
Mno ja mam na tom 76 tisíc.Rozvodak sa menil koli tomu,že pri každom naštartovaní mi chrastila reťaz.A bolo jedno ci bol motor zohriaty alebo nie.V Motocorse mi to akože riešili výmenou sponovaku, čo nepomohlo.Ked to Charlie rozobral. Tak sme zistili,že sponovak nový nebol a bol úplne na pikacu. Ten plastový klzak tam už bol polorozpadnuty,čo to tou reťazou mlatilo. Mno a vďaka tomuto sa zistilo,že ventily nikto okrem nás nekukal, lebo zadný srob na veku -ten zadný mal vydrety otvor na kľúč.Mno a keď sme dali novú reťaz, klzak a sponovak a poskladali sme to,tak sme tam zistili,že na treťom valci sa zasekavaju ventily. Takže autorizovaný servis neurobil to co mal a ja to teraz musím opravovať.Male zadosťučinenie pre mňa je,že som odradil 10 ľudí od kúpy triumpha v Bratislave a kúpili si ho radšej vonku.

Je třeba Přihlásit se nebo Vytvořit účet abyste mohli odpovědět na toto téma.

Přihlásit se do fóra

Nedávné příspěvky